oTAGowana :)

23:04

Do zabawy zaprosiły mnie Grendella i Milvanna :)

1. Trzy słowa, które najlepiej Cię opisują. Tak, wiemy, że to trudne ;)
Tak, to jest naprawdę trudne pytanie ;) Myślę, że znaczna część mojego otoczenia uważa mnie za zamkniętą w sobie. I coś w tym jest, bo faktycznie niełatwo otwieram się na ludzi. Gdy kogoś dobrze znam, potrafię być naprawdę rozgadana, ale w większym i trochę gorzej mi znanym towarzystwie, jestem wycofana i małomówna, co mnie samą często denerwuje. Wrażliwa (przewrażliwiona, nadwrażliwa?)- naprawdę potrafię się wszystkim strasznie przejmować. I na pewno leniwa, o tak.
Hmm, dopiero teraz (już po opublikowaniu posta) zdałam sobie sprawę, że samo "zamknięta w sobie" to już trzy słowa! A może w ogóle powinnam się opisać właśnie jednym wyrażeniem złożonym z trzech słów? Ale dobrze, niech już tak zostanie ;)

2.Ulubiona książka lub ukochany film z czasów nastoletnich.
Na takie pytania dobrze odpowiada się z perspektywy czasu, a ja jestem jakby na bieżąco ;) Kiedyś (w wieku lat mniej więcej dwunastu) przepadałam na przykład za "Jeżycjadą". Teraz (w wieku siedemnastu lat) nie mam w sumie jednej książki lub serii, które uwielbiałabym ponad wszystko. Bardzo lubię na przykład "Sto lat samotności", "Dumę i uprzedzenie", "Rok 1984"... Z filmów "Życie jest piękne", "Pół żartem, pół serio", "Fortepian' i "Króla Lwa" (zawsze!).
3. Lektura szkolna której nie doczytałeś/aś i dlaczego.
Otóż nie pamiętam ani jednej niedoczytanej! :) W gimnazjum przeczytałam chyba wszystkie lektury od początku do końca. Udało mi się nawet z "Krzyżakami", chociaż to była dla mnie naprawdę mordęga. W liceum... cóż, nauczyłam się kombinować. I pojawiło się kilka lektur, których nawet nie zaczęłam czytać. Nie ruszyłam na przykład "Ogniem i mieczem". W sumie wiem już teraz, że Sienkiewicz aż tak zły nie jest ("Pan Wołodyjowski" swego czasu nawet mnie wciągnął), ale nie miałam w tej chwili ochoty i już.
4.Fikcyjne miejsce, które chciał(a)byś odwiedzić.
To może Ziemiomorze z cyklu Le Guin. Albo oczywiście Śródziemie (pewnie nie jestem zbyt oryginalna). Och i jeszcze ruchomy zamek Hauru!
5.Pora dnia, kiedy najlepiej ci się czyta i/lub pisze na blogu.
Piszę praktycznie tylko wieczorem. Wiadomo, wtedy mam najwięcej czasu, odpoczywam po całym dniu i takie tam ;) Czytam też głównie po południu lub wieczorem, ale również w komunikacji miejskiej w drodze do i ze szkoły.
6. Gdybyś zdecydował(a) się napisać, książkę, o czym by ona była?
Następne trudne pytanie :) Gdy byłam mała, tworzyłam jakieś historie o podróżach w kosmos, jakichś tam czarownicach, jedna była nawet obsadzona w czasach I wojny światowej. Teraz czytam to i łapię się za głowę ;) Zresztą jakoś już mi wyleciały z głowy mrzonki o tworzeniu literatury. Ale może poszłabym w stronę fantastyki albo historii?
7. Gdybyś miał(a) żyć w innej epoce, to jaką byś wybrał(a) i dlaczego?
Bardzo lubię inne epoki w filmie i literaturze. Oglądam lub czytam i są chwile, gdy chciałabym żyć w innych czasach. Ale gdy myślę, że pewnie byłabym chłopką na roli, to już mi się odechciewa ;) Życie bogatszych kusi tylko przez chwilę - bo potem sobie przypominam o sztywnych konwenansach albo o tym, że pewnie szybko by zaaranżowano dla mnie jakieś korzystne małżeństwo... Mimo wszystko - XIX wiek. Lubię tę atmosferę, lubię te ładne sukienki i lubię dziewiętnastowieczne powieści ;)
8.Blog nie związany z książkami, na który regularnie zaglądasz.
Hmm, niewiele jest takich blogów. Chyba za bardzo zamknęłam się w tej książkowej blogosferze ;) Od razu przychodzą mi do głowy dwa. Jeden kulinarny - Moje wypieki, jeden szafiarski - Raspberry and Red.

Nie będę nikogo typować, mam wrażenie, że już wszyscy odpowiadali. A kto jeszcze nie, może czuć się zaproszony ;)
1. Używasz zakładek? Jakich?
2. Jaka była pierwsza książka, którą przeczytałeś/aś? Czy to ona rozbudziła miłość do książek?
3. Jakie miejsce na świecie chciałbyś/chciałabyś odwiedzić zainspirowany/a przez lekturę?
4. Uznajesz tylko książkę na papierze, czy może lubisz eksperymentować z innymi formami - audiobookami lub ebookami?
5. Czy Twoje otoczenie wie o tym, że prowadzisz bloga? Chwalisz się, czy wolisz się z tym ukrywać? ;)
6. Jaką książkę zabrałbyś/zabrałabyś na bezludną wyspę, gdybyś mógł/mogła zabrać tylko jedną?
7. Zdarzyło ci się zniszczyć książkę? Pogryzł ją pies albo wpadła do wanny? :)
8. Czytasz jakieś gazety/czasopisma? Jakie, co możesz polecić?

Dostałam osiem pytań, więc ja też podaję osiem :)

Polecane posty

3 komentarze

  1. Świetne odpowiedzi na dość niespotykane pytania. Bardzo fajnie sobie poradziłaś :) Ja też najprawdopodobniej pisząc książkę, ruszyłabym do fantastyki i historii. A może dwa w jednym :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ultramaryno, dziękujemy ci za udział :)

    Śródziemie i Ziemiomorze - to również miejsca, które mnie ciągną, a czy jest to oryginalne, czy nie co nas to obchodzi?

    Szczzerze mówiąc, zadając Ci pytania, zapomniałam, że jesteś tak młodziutka ;) Piszesz bardzo dojrzale, więc to pewnie dlatego. Wiesz, co? Nie zarzucaj tych marzeń o pisaniu książek - świat do Ciebie należy i próbuj swoich sił!!!

    Na Moje wypieki też zaglądam, co jest o tyle absurdalne, że sama nie piekę właściwie nic... Ale podobają mi się zdjęcia tych wszystkich pyszności, i jakoś tak pocieszam się, że może kiedyś i ja się piec nauczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa. Może spróbowałabym jeszcze z pisaniem, gdybym wpadła na jakiś genialny pomysł na fabułę ;)

      Mnie zdarza się piec, ale raczej niezbyt często (moja młodsza siostra ma do tego więcej talentu i chęci ;)), ale faktycznie - te zdjęcia są piękne i wszystko wygląda baaaardzo apetycznie :D

      Usuń

Blogi

Obserwatorzy