Książkowe podsumowanie roku

14:30

Miniony rok był z pewnością udany pod względem czytelniczym. Świetną decyzją było przeniesienie się z Onetu na Bloggera. Tutaj mam zdecydowanie więcej możliwości, a mój blog na pewno odżył - piszę znacznie więcej recenzji niż na początku roku, chociaż to wciąż mało w porównaniu z liczbą przeczytanych książek.

Przeczytałam 124 książki (w tym cztery powtórki), z czego zrecenzowałam 45.

Zdecydowanie największą popularnością cieszy się recenzja "Dziewczynki w czerwonym płaszczyku". Następnie (daleko w tyle) jest "Oddział chorych na raka", a za nim "Dom duchów".

Sięgałam po bardzo różnych autorów. Najczęściej, bo trzy razy, czytałam: Margaret Atwood, Jacka Dukaja, Ryszarda Kapuścińskiego, Ursulę K. Le Guin, Olgę Tokarczuk i Virginię Woolf.

30 razy sięgałam po literaturę ze Stanów Zjednoczonych, 27 razy czytałam polskich autorów, a 21 razy angielskich. Następna jest literatura francuska (8 razy), rosyjska (5), niemiecka (3), australijska (3), izraelska (3) i kanadyjska (3). Literackie podróże zawiodły mnie też do Kolumbii, Chile, Norwegii, Portugalii, Japonii, Chorwacji, Irlandii, Czech, Finlandii, Argentyny, Turcji, Danii, Hiszpanii, Szwecji oraz na Kubę.

Najlepsza książka? Wybór jest trudny, wręcz niemożliwy. Ale chcę wyróżnić przede wszystkim "Oczyszczenie" Sofi Oksanen i "Oddział chorych na raka" Aleksandra Sołżenicyna. Poza tym ogromne wrażenie zrobiły na mnie: "Opowieść podręcznej" Margaret Atwood, "Dopóki mamy twarze" C.S. Lewisa, "Nieznośna lekkość bytu" Milana Kundery i "Opętanie" A.S. Byatt.

-----------------------

Życzę Wam wszystkim, aby rok 2011 był udany i szczęśliwy. Abyście trafiali na świetne książki, aby Wasze regały uginały się pod nowymi nabytkami. :) Zdrowia, pomyślności i spełnienia marzeń!

Polecane posty

16 komentarze

  1. Gratuluję pięknego wyniku:) . Bardzo lubię czytać Twoje recenzje , wiesz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wynik.
    Wszystkiego dobrego :O)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzajemnie :)

    Statystyki imponujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję i w Nowym Roku życzę samych sukcesów!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały wynik! Obym i ja kiedyś taki uzyskała. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę przeczytać "Oczyszczenie" Sofi Oksanen. Została ta książka wyróżniona u Ciebie oraz u Nutty to znaczy, że musi być rewelacyjna :)Pozdrawiam w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i samych najlepszych książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W nowym 2011 roku życzę możliwości pisania większej ilości recenzji. Dobrego roku czytelniczego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały wynik, Szczęśliwego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wynik godny pozazdroszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny wynik :) Wszystkiego dobrego (przede wszystkim książek) w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Imponujące podsumowanie roku ;) Mam nadzieję , że ten rok będzie jeszcze bardziej owocny. Pozdrawiam i zapraszam do mnie .
    http://miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem dobra w podsumowaniach i nawet nie wiem, co napisać pod czyimiś, ale się staram ;)
    Bardzo ciekawy wynik. Myślę jednak, że od liczb jest to JAK się pisze, a Ty to robisz świetnie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No to gratulację ;) Widzę że musisz na prawdę kochać książki ;] Zapraszam na mojego bloga gdzie pojawiła się pierwsza recenzja ;) http://literackie-opinie.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń

Blogi

Obserwatorzy